Нико Хюлкенберг държеше рекорда, преди да стъпи на подиума в Силвърстоун
В историята на Формула 1 е имало много пилоти, които са се движили по средната линия, само, за да прекарат години без подиум. След като зае трето място на Силвърстоун, Нико Хюлкенберг разчупи това проклятие в своето 239-то състезание. Пилотът на Заубер се възползва от някои добре подбрани питстопове, консолидирайки успешна стратегия, която дълго време е била в процес на разработка. Германецът влезе във Формула 1 като шампион в GP2 с отбора ART Grand Prix на Фройд Васьор, но прекара 15 години в борба да се класира сред най-добрите пилоти. Сега, на 37 години, Хюлкенберг сложи край на лошия си старт и отстъпи първото място на бивш пилот, който прекара седем сезона във Формула 1 и никога не стигна до върха на стартовата решетка.
Седем сезона и малко късмет
Адриан Сутил дебютира във Формула 1 през 2007 г. със Spyker, отбелязвайки първата си точка в Япония. Пробивът му идва през 2009 г., когато като пилот на Force India завършва четвърти в Монца, най-добрият му резултат в категорията. Той има солиден сезон през 2010 г., отбелязвайки 47 точки, но най-добрият му момент идва през 2011 г., завършвайки девети в шампионата. Същата година той напада изпълнителен директор с чаша шампанско на парти след състезанието, което му издейства осъдителна присъда.
През сезон 2012 той е изключен от спорта заради 18 месечната си условна присъда и глоба. На следващата година се завръща с Форс Индия и постига пето място в Монако. По-късно подписва със Заубер, но колата се оказва неконкурентоспособна и той завършва сезона без точки. Оттогава присъствието му в категорията изчезва. През 2015 г. става резервен пилот на Уилямс, въпреки че никога повече не се състезава официално във Формула 1.
В началото на 2016 г., немският пилот прекрати официалните си отношения с Формула 1, след като не поднови договора си като резервен пилот. Оттогава Сутил се отдалечи от медийното внимание и проучи възможността за завръщане към състезания в категории като DTM и Световния шампионат по издръжливост.
През юли 2020 г. той претърпя инцидент с ексклузивния си McLaren Senna LM на Френската Ривиера. Превозното средство, лимитирана серия от 20 бройки, беше сериозно повредено в предната част, въпреки че Сутил се отърва невредим. Ремонтът на автомобила завърши в края на 2022 г., което отразява страстта му към запазването на истинските бижута на моторния спорт. От 2022 г. Адриан Сутил се завърна към състезанията във Ferrari Challenge Europe с екипа на Gohm Motorsport, постигайки победа и завършвайки пети в шампионата. През следващия сезон той продължи в същата категория, постигайки още една победа. В същото време се утвърди като виден колекционер на луксозни автомобили, притежавайки ексклузивни модели от марки като Koenigsegg, Pagani, Ferrari, Bugatti и McLaren.
Пилотите с най-много състезания във Формула 1, без подиум
Почти шест години по-късно, Адриан Сутил отново оглавява класацията на пилотите с най-много състезания във Формула 1, без подиум, въпреки че може да загуби първото място тази година. Тези цифри ще зависят от това дали Юки Цунода ще подобри статистиката си в края на сезона. Японският пилот има 99 състезания и е на по-малко от 30 от първото място.
Това са състезателите с най-много състезания, но без подиум:
- Адриан Сутил: 128
- Пиерлуиджи Мартини: 118
- Филип Алиот: 109
- Юки Цунода: 99
- Педро Динис: 98
- Маркъс Ериксон: 97
- Уко Катаяма: 95
- Джонатан Палмър: 83
- Марк Сюрър: 81
- Витантоний Лиуци: 80
Източник: La Razón