Headlines

Бивш пилот на Ред Бул разкрива защо всички съотборници на Верстапен са осъдени

Liam Lawson with a car on Red Bul

Лиам Лоусън може да не стигне до Гран При на Япония. Второто място в Red Bull, след Макс Верстапен, отдавна се смята за една от най-трудните във Формула 1, а слуховете за смяна на пилота след само две състезания стават все по-упорити.

Резултатите имат значение и Red Bull вече са решили да вземат нещата в свои ръце. Лиъм Лоусън започна в Ред Бул с оптимизъм, но в този момент той признава, че се бори повече от очакваното. Пилотът от Нова Зеландия завърши 18-ти, 20-ти и 21-ви в трите си квалификационни кръга тази година и това са най-лошите резултати за пилот на Red Bull. Ето защо, след като беше обявена спешна среща, на отбора всичко изглежда, че той е обречен и неговото място ще бъде заето от Юки Цунода.

Проклятието на второто място

Историята се повтаря отново и отново и сега бивш пилот на Red Bull разкрива истината зад проклятието на второто място на Red Bull. Алекс Албон разкри защо пилотите се борят да бъдат съотборници на Макс Верстапен в Ред Бул, тъй като натискът върху настоящата звезда Лиъм Лоусън, който може да бъде заменен в Гран при на Япония на 6 април, нараства.

В интервю Албон коментира: „Истината е, че колата е такава, каквато е. Но Верстапен е много бърз. Честно казано стилът му на шофиране е уникален. Нивото му на острота и директност е напълно различно. Това е усещане става толкова остро, че те прави малко напрегнат‘‘.

Пилотът признава, че уменията на Верстапен те тласкат до границата на загуба на увереност. „Това се случи, особено през моята година. Започваш малко назад и след това с напредването на сезона Макс иска колата му да бъде по-прецизна. И когато се приближава, в обиколките той се движи по-бързо и за да наваксаш, трябва да започнеш да поемаш още по-големи рискаве. Започва да се образува снежна топка. Всеки път, когато колата се приближава, ставаш по-напрегнат. Мисля, че е като във всеки спорт. Ако започнеш да губиш, започваш да губиш и доверие в колата“, заключава той.

Времето на Албон като състезателен пилот на Red Bull продължи от август 2019 г. до декември 2020 г. Междувременно Лоусън дебютира като резервен пилот на Гран при на Холандия през 2023 г., заменяйки Даниел Рикиардо.

Въпреки съмненията относно бъдещето му, изпълнителният директор на Red Bull Кристиан Хорнър настоя, че те продължават да подкрепят Лоусън. „Формула 1 е бизнес, управляван от натиск, нали? Винаги има натиск във времето. Той знае това и се надявам да реагира по съответния начин. Ще видим какво ще се случи.“ Изпълнителният директор отказа да коментира хипотетична смяна на пилота в австрийския отбор, особено тази на Юки Цунода от Рейсинг Булс.

 

Източник :LA RAZON