Ред Бул обявява новия съотборник на Верстапен

Ред Бул обявява новия съотборник на Верстапен

Удар за Юки Цунода, който не оправда очакванията и ще остане тестов пилот.

Второто място в Ред Бул, редом с Макс Верстапен, отдавна се смята за една от най-трудните задачи във Формула 1, а постоянните оттегляния потвърждават това. След времето му в отбора, няколко пилоти твърдят, че холандецът е истински убиец на съотборници. Да бъдеш партньор на Верстапен изисква не само скорост, но и постоянство и способност за представяне под постоянен натиск. И това е предизвикателството, което Хаджар най-накрая ще поеме.

Ред Бул потвърди подписването на договор с Исак Хаджар, който ще кара редом с Макс Верстапен в отбора следващата година. 20-годишният французин се мести от сестринския си отбор, Racing Bulls, след само един сезон във F1, за да замени Юки Цунода през 2026 г., докато 18-годишният британски пилот Арвид Линдблад ще се присъедини към Racing Bulls, за да дебютира във F1.

Предизвикателството на второто място

Хаджар блесна още в първата си година в категорията, постигайки първия си подиум на Гран При на Холандия и редица точки, които го изстреляха до десето място в шампионата при пилотите. Той демонстрира увереност и самообладание, като изпревари новозеландеца Лиъм Лоусън, който ще остане с Рейсинг Булс, на няколко пъти и в класирането. „Много съм благодарен на Ред Бул, че ми дадоха възможността и увереността да се състезавам на най-високото ниво на Формула 1. След всички усилия, които положих, откакто се присъединих към младежкия отбор, това е голяма награда. Имах много възходи и падения през цялата си кариера и те продължиха да вярват в мен и да ме насърчават“, каза младият пилот.
Звездата на инженера ще се качи на пътя, за да завърши „отбор мечта“, който Хорнер може да направи.

Хаджар, който е от алжирски произход, се присъедини към младежката програма на Ред Бул през 2022 г. и беше подгласник в шампионата F2 през 2024 г., преди да се присъедини към Рейсинг Булс. Слабото представяне на Цунода Цунода, който беше повишен в Ред Бул за третото състезание от сезона в Япония, за да замени Лоусън, който завърши само две състезания с отбора, ще остане като тестов и резервен пилот за 2026 г. Смята се, че японският пилот се е представил слабо, като е отбелязал само 30 точки, откакто се е присъединил към Ред Бул, и в момента е 15-ти в шампионата. През по-голямата част от този период колата беше трудна за управление, като дори Верстапен се затрудняваше, но откакто подобренията в Монца изстреляха холандеца в борбата за титлата, Цунода почти не се е подобрил. Верстапен ще пристигне на финала на сезона в Абу Даби този уикенд само на 12 точки зад лидера в титлата Ландо Норис.

Хаджар поема една от най-трудните задачи във Формула 1 като съотборник на Верстапен, както се вижда от скорошната ротация на пилотите. След напускането на Даниел Рикардо през 2018 г., те са използвали Пиер Гасли, Алекс Албон, Серхио Перес, Лоусън и Цунода. Никой не е успял да се доближи до неговото ниво. Отборът е изграден около четирикратния световен шампион и дори трудностите на колата този сезон се разглеждат като резултат от следване на дизайнерска посока, специално пригодена за Верстапен, което го е направило труден за управление. Напрежението от състезанието редом с Верстапен също е огромно, но Ред Бул отчаяно се нуждае от втори пилот, който може да печели точки.

Само Верстапен не е достатъчен

Макларън ги победи в шампионата на конструкторите миналия сезон и отново тази година, и сега са трети в класирането, след Мерцедес. Новите правила през 2026 г. ще въведат нови автомобили и нови двигатели, като Ред Бул ще произвежда свои собствени двигатели за първи път. Шефът на отбора Лоран Мекис беше уверен, че Хаджар може да направи крачка напред. „Вярваме, че Исак може да блесне редом с Макс и да създаде магия на пистата“, каза той. „2026 ще бъде голямо предизвикателство за отбора и за Red Bull Ford Powertrains. Това е вълнуващо време и очаквам с нетърпение да видя какво можем да постигнем заедно.“