Какво е общото между Реал Мадрид, Атлетико, Атлетик Клуб и Манчестър Сити

Real Madrid players rejoice

Клубове от различни спортове намериха в авиокомпаниите един от най-солидните си спонсори. Emirates, Riyadh Air, Turkish Airlines, Vueling са част от компаниите, които са решили да свържат имиджа си с футболни или баскетболни отбори, осъзнавайки глобалния пазар, на който оперират.

Реал Мадрид носи логото на Емирейтс (Лети по-добре) на фланелките от 2013 г. През 2022 г. подновиха договора си с авиокомпанията до 2026 г. за сума от близо 70 милиона евро. Тяхното въздействие всеки път, когато Вини, Белингам или Мбапе, световни фигури, играят, е неизчислимо на маркетингово ниво, особено когато вкарат гол и тази радост обиколи света.

Riyadh Air е друга близкоизточна авиокомпания, от Саудитска Арабия, която дава името си на стадион Метрополитано. Компанията, която е създадена през 2023 г. под егидата на Суверенния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия (PIF), ще присъства в червено-белия клуб до 2033 г. за сума между 250 и 300 милиона евро.

Тази година Athletic Club се възползва от финала на Купата на Краля в Испания, за да разшири спонсорството си с Vueling, като изобрази логото си на шортите на отбора. Нещо, което никоя марка не беше постигала до сега. Неговият съперник в този финал, Майорка, също има дълга история на спонсорство с авиокомпании, като Air Europa или Spanair, чието лого беше изобразено в центъра на фланелката във финала на Копа.

През март 2022 г. Кралската испанска футболна федерация постигна петгодишно споразумение с Iberia, авиокомпанията да стане официална авиокомпания на мъжките и женските национални футболни отбори. Хавиер Санчес Прието, по това време президент на Iberia, увери, че асоциирането му с RFEF засилва неговата „роля на почетен посланик на испанската марка“, какъвто е и случаят с авиокомпанията и Испанския параолимпийски комитет.

Извън Испания едно от най-дългогодишните отношения между авиокомпания и спортен клуб е това на Манчестър Сити и Etihad Airways от Обединените арабски емирства. Това партньорство спомогна за укрепването на имиджа на Емирствата. Договорът за спонсорство е подписан през 2011 г. и оттогава авиокомпанията се появява на фланелката на отбора и дава името на стадиона, Etihad Stadium.

Друга авиокомпания, Qatar Airways, също е добре позиционирана на футболния пазар с Пари Сен Жермен и с ФИФА и УЕФА, въпреки че преди това е участвала и в клубове като Барселона, Рома или Бока Хуниорс.

Vueling, компания, принадлежаща към групата IAG и Bilbao Basket наскоро подновиха споразумението си за спонсорство за сезон 2024/25, като консолидираха съюз, който от май 2023 г. засилва ангажимента на авиокомпанията към Билбао, втората по важност база, която компанията има в Испания. Така Vueling отново е официалната авиокомпания на испанския национален отбор, обслужваща пътуванията по време на национални и европейски състезания. Освен това изображението на компанията ще продължи да се появява върху фланелките на отбора, както в Endesa League (ACB), така и във FIBA Europa Cup. Авиокомпанията ще бъде видима и в съоръженията на Miribilla и на официалния талисман Bilbao Basket.

 

Източник: LA RAZON